Regnar in genom taket....

Hej!
Idag är jag monster trött!
Igår kväll började det regna här och tro mig det bara öste ner! Och efter en stund hör jag ett konstigt ljud i väggen och konstaterade då att det regnade in inne i väggen =/
Vi försökte ringa pema vakt men ingen svarade och efter vi försökt ett par gånger utan resultat bestämde vi att avvakta tills morgonen. När Victor några timmar senare skulle gå på toa och tänder taklampan i hallen märker han att ljuset liksom fladdrar. När han kollar upp i lampan märker han att hela lampan är full av vatten och när vi tar bort lampan ser vi då att det regnar in genom taket.
Vi ringer igen till pema vakt och äntligen svarar de och skickar ut en kille. Han går upp på taket och konstaterar att nån jäklar idiot som inspekterat taket har glömt att stänga två av luckorna och därför regnar det rakt ner till oss!
Så när klockan var fyra på morgonen kunde vi äntligen få sova lite.

Så ja jag är monster trött idag! till och med hundarna är helt slut, stackarna!
Så idag blir det nog inte att göra så mycket annat än att ta det lugnt...

Och ja, vi måste ju självklart ringa Din Bostad också så att de kan komma och kolla på taket för de lär ju bli fuktskada där och så måste de kolla väggen också, så vi får ju se hur mycket fukt det hunnit komma inne i väggen, kanske måste reparera hela och den väggen sträcker sig över tre rum (badrum, hall och barnrummet) =/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0