Smärtor!

Ja jag vet jag är riktigt usel på att uppdatera, men denna gången har jag faktiskt en lite mer vettig ursäkt.
Det är nämligen så att lilla jag har fått ligamentsmärtor och för er som inte riktigt hänger med på vad det är, kommer det en liten förklaring här:
Livmodern hålls upp av två "gummiband" en i varje sida och dessa heter ligament. När livmodern växer under graviditeten ska då dessa ligament växa med (ja typ som gummiband) men för vissa går detta då inte lika smidigt och smärtfritt som det ska och detta gör då att det uppstår smärtor. Vissa känner inte av det så mycket medan andra (jag då) har fruktansvärda smärtor, känslan går att likna med att det känns som om nån hugger dig med en kniv rakt in i sidan av magen (ibland båda sidorna samtidigt) Alltså ligamentsmärtor.

Helvetets veckan! 12/9-18/9

Allt började då måndagen den 12/9 jag har under graviditeten haft en smärta i ryggen som bara blivit värre och värre (vissa dagar så illa att jag inte kan gå), barnmorskan trodde detta var foglossning och skickade iväg mig till sjukgymnasten.
Men det visade sig vara så att smärtan berodde på att jag har en sne rygg (haft problem med detta som yngre också) och så är mitt ena ben lite längre än det andra. Och dessa två kombinationerna tillsammans med graviditeten är då ingen höjdare.
Så jag fick lämna vårdcentralen lite smått besviken med nyheterna att det inte fanns någonting jag kunde göra åt detta och att det antagligen bara kommer att bli värre desto längre fram i graviditeten jag kommer.

Onsdagen 14/9 får jag ta mig ner på vårdcentralen med hög feber pga jag ännu en gång åkt på urinvägsinfektion, får antibiotika.

Fredagen den 16/9 vaknar upp med kraftiga smärtor i magen, har så ont att jag knappt kan gå, får åka akut in på förlossningen där de konstaterar att jag har ligamentsmärtor.
Men nu mina vänner kommer det bästa!
Det går inte att göra någonting åt ligamentsmärtor, utan dessa kommer då också bara bli värre desto längre in i graviditeten jag kommer, till och med så illa att jag antagligen kommer att behöva vara sängliggande den sista tiden!

Ja som ni förstår var detta då ingen höjda vecka för mig eftersom allt kom samtidigt och vetskapen om att jag inte kan göra någonting åt det utan att det bara kommer att bli värre kändes ju inte så himla kul. Så känner mig ganska nere för tiden =/
Så mina dagar ser ganska lika ut nu, jag har så fruktansvärt ont så att tårarna bara rinner och kan knappt röra mig.

Men jag måste ändå tillägga att trots allt detta är jag ändå lycklig för vetskapen om att jag snart ska får träffa min son gör det värt all smärta! ♥

Men ja, nu är jag i alla fall nere i malmö och blir ompysslad av mor och far, eftersom Victor jobbar dagarna lång blir det lite smått ensamt där hemma, fast har ju hundarna tack och lov för det!
Har nu varit här nere i över en vecka och saknar mina tre älsklingar fruktansvärt mycket!
Men snart åker jag hem =) Fast då kommer jag att sakna mor och far istället, inte lätt att bli nöjd här ^^

Är så lycklig för att jag har min älskade Victor som stöttar mig och finns där när jag behöver honom, mina två älskade hundar och min underbara familj ♥


Kommer att komma fler bilder på magen min inom snarast framtid för er som är intresserade =P

Nu ska jag försöka sova!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0